HR-DAZG-965 Gradska željeznica Zagreb

utorak, 4. studeni 2008 13:2

SIGNATURA FONDA: HR-DAZG-965

VREMENSKI RASPON GRADIVA: 1950. - 1978.

KOLIČINA GRADIVA: 39 kut. (3,9 d/m)

SADRŽAJ FONDA:

Fond sadrži dokumentaciju organa uprave, personalnu i računsku dokumentaciju.

SERIJE U FONDU:

1. Zapisnici organa upravljanja, 1959. - 1978., 2 kut.

2. Pravna dokumentacija i ugovori, 1950. - 1977., 4 kut.

3. Računska dokumentacija, 1954. - 1975., 33 kut.

VALORIZACIJA FONDA: 1

Gradska željeznica u Zagrebu bila je značajno poduzeće u organizaciji prevoza roba željeznicom, posebno u prijevozu proizvoda u šljunčari. Gradivo ovoga fonda od prvorazredne je vrijednosti s obzirom na djelovanje i doprinos stvaratelja razvoju prometa i grada Zagreba i može poslužiti kao izvor za proučavanje razvoja željezničkog prometa u Zagrebu i okolici u drugoj polovini 20. stoljeća.

JEZIK U GRADIVU: hrvatski

PISMO U GRADIVU: latinica

ARHIVISTIČKA OBAVIJESNA POMAGALA: AP

NAZIV STVARATELJA FONDA: Gradska željeznica Zagreb

SJEDIŠTE STVARATELJA FONDA: Zagreb

VREMENSKI RASPON DJELOVANJA STVARATELJA FONDA: 1950. – 1980.

PROMJENE NAZIVA STVARATELJA FONDA:

Gradska željeznica Zagreb - Samobor

Gradske željeznice u Zagrebu

HISTORIJAT STVARATELJA FONDA:

Poduzeće je osnovano rješenjem Narodnog odbora grada Zagreba od 15. kolovoza 1950. br. 9381/XII. 1950. (Sl. glasnik NOGZ-a br. 36/1950.). Sjedište je u Zagrebu, Kate Dumbović 16. Pionirska željeznica "Maksimir" izdvojila se iz poduzeća Gradske željeznice u Zagrebu i prenesena je u sastav poduzeća Narodni park "Maksimir". Poduzeće je 6. svibnja 1955. bilo registrirano kod Okružnog privrednog suda u Zagrebu (FI-956/55-3.) svezak II. list br. 1352. Predmet poslovanja bio je prijevoz putnika i robe željeznicom, održavanje željezničkih vozila i pružnog postrojenja te eksploatacija i prodaja prizvoda iz šljunčare. Uprava se sastojala od odbora, savjeta i komisija.

Samoupravnim sporazumom o udruživanju rada i sredstava između ZET-a – Zagreb i Gradske željeznice u Zagrebu 31. prosinca 1979. utvrđen je prestanak rada Gradske željeznice u Zagrebu. Rješenjem od 1. travnja 1980. upisan je prestanak postojanja Gradske željeznice u Zagrebu, Kate Dumbović 16, u Registar Okružnog privrednog suda u Zagrebu, zbog udruživanja u radnu organizaciju ZET, Ulica Rade Končara 239, s neograničenom solidarnom odgovornošću (Fi–120–180).

DOPUNSKI IZVORI:

Državni arhiv u Zagrebu:

HR-DAZG-952 Gradska željeznica Zagreb

HR-DAZG-1007 Okružni sud u Zagrebu

HR-DAZG-51 Direkcija saobraćajnih poduzeća Narodnog odbora grada Zagreba

Hrvatski državni arhiv:

HR-HDA-286 Ministarstvo komunalnih poslova

HR-HDA-295 Ministarstvo saobraćaja (Ministarstvo lokalnog saobraćaja Narodne Republike Hrvatske)

Hrvatski željeznički muzej:

(522.) Tehnička dokumentacija o željezničkom prometu

(525.) Zbirka glasila i brošura o željeznici u Hrvatskoj

BIBLIOGRAFIJA O FONDU:

Kolanović, Josip [ur.] [et al.]: Pregled arhivskih fondova i zbirki Republike Hrvatske. 1. Zagreb, 2006., 987.

BIBLIOGRAFIJA O STVARATELJU FONDA:

Stipetić, Antun; Nosal, Petra: Gradska željeznica Zagreb - Samobor - Bregana. Znanstveni skup Prometna problematika grada Zagreba. Zagreb, 2006., 283-289.

Slukan Altić, Mirela [ur.]: 140 godina željeznice u Zagrebu : (1862. - 2002.) : zbornik znanstvenog skupa. Zagreb, 2003.

OSTALA BIBLIOGRAFIJA:

Lajnert, Siniša: Ustroj željeznica u Hrvatskoj od Austro-Ugarske do danas. Zagreb, 2004.

(M.R., B.M.)

 

Ažurirano ponedjeljak, 18. svibanj 2020 15:22